Este adevărat că toate păcatele sunt egale? La urma urmei, păcatul este păcat. Cu siguranță, toate păcatele sunt egale în sensul că „este suficient un singur păcat neiertat” ca să nu ajungem în rai, pentru că trebuie să avem toate păcatele iertate de Dumnezeu pentru a fi socotiți drepți sau neprihăniți. Slavă Domnului că suntem considerați 100% drepți prin Isus Cristos, care ne-a mântuit, plătind pedeapsa păcatelor noastre. Dar sunt toate păcatele cu adevărat egale în ochii Lui Dumnezeu?
Acest verset din Iacov nu spune că toate păcatele sunt egale, doar subliniază că trebuie să fim 100% curați înaintea Lui Dumnezeu și că, săvârșind și numai un singur păcat, suntem vinovați de încălcarea Legii. Versetul spune că cel care comite un păcat „se face vinovat de toate”, iar versetul următor arată mai clar că „toate” înseamnă toate poruncile Legii.
Spune oare acest verset că, cine comite o crimă, comite și adulter? Nu. Cred că mesajul este că, prin comiterea oricărui păcat, devenim „călcători ai legii”. Nu putem construi o întreagă doctrină prin scoaterea din context a versetului Iacov 2:10 și ignorând toate celelalte versete referitoare la gradele și profunzimile păcatului. Trebuie să luăm în considerare toate versetele Bibliei pe tema studiată pentru a obține o imagine completă. Iacov spune în versetul 10, „se face vinovat de toate”, și în versetul următor spune că chiar dacă cineva nu a comis adulter, dar a comis o crimă, acea persoană devine „un călcător al legii”. De fapt Iacov arată că cine săvârșește orice păcat devine „călcător al legii”.
Înainte de versetele 10 și 11, Iacov mustră favorizarea celor înstăriți și ne îndeamnă să fim corecți și să acordăm har tuturor, fără părtinire. În esență, el spune că toți suntem păcătoși și ar trebui să ne iubim aproapele ca pe sine, tratând pe fiecare cum ne dorim noi să fim tratați. Deci, a considera că Iacov spune că toate păcatele sunt egale, este în dezacord cu restul Bibliei. La fel de greșit este să spunem că judecata Lui Dumnezeu este aceeași pentru toate păcatele.
După cum s-a afirmat la începutul acestui mesaj, ca să ajungem în rai trebuie să fim considerați perfecți înaintea Lui Dumnezeu, drepți, fără vină, și acest lucru este posibil numai prin Isus Cristos. Este suficient un act de neascultare față de Dumnezeu pentru a fi nedrepți sau păcătoși. Să ne uităm la mai multe Scripturi pentru a vedea ce simte Dumnezeu despre păcat și dacă El spune că toate păcatele sunt egale.
Dumnezeu a dat Legea prin Moise și tot prin El a dat și pedepsele pentru încălcările acesteia și erau diferite, în funcție de păcatul comis. Și în zilele noastre pedepsele sunt diferite pentru încălcarea diferitelor legi care guvernează societatea în care trăim. Iată câteva exemple din ce a spus Domnul despre păcate și pedepse.
Fiecare dintre aceste trei selecțiuni de versete aleatorii din cartea Leviticul sunt cuvintele rostite de Însuși Dumnezeu și arată că fiecare păcat atrage o anumită pedeapsă. Vechiul Testament arată că păcatele sunt diferite și la fel sunt și pedepsele pentru acestea. Pedepsele variază de la restaurarea pagubei produse împreună cu o anumită măsură în plus și o jertfă, până la pedeapsa cu moartea. Pentru tipuri diferite de păcate, pedepsele sunt în conformitate cu gravitatea fiecărui păcat în parte.
Să mergem la Noul Testament. De când a venit pe pământ, Isus ne-a chemat la un o relație mai profundă cu Dumnezeu. Versetele următoare arată că Dumnezeu este preocupat nu doar de actul fizic al păcatului, ci și de starea inimii. El vrea să avem o inimă curată pentru a preveni păcatul și pentru a ne oferi ajutorul de care avem nevoie atunci când greșim și cădem în păcat.
Putem vedea cât de importantă este starea inimii. Dacă cineva păcătuiește și doar cu gândul sau prin ceea ce poftește, este vinovat. Păcatul despre care vorbește Isus în Matei 5:28 este adulterul comis în inima celui care poftește. Domnul ne-a spus că și emoțiile și gândurile pot fi păcate, ca să oprim acest fel de gânduri. Acesta este păcatul adulterului din inimă. Dar dacă cineva merge mai departe și pune gândul și pofta în practică, atunci comite un păcat mai mare și anume păcatul fizic al adulterului.
Încercați să mergeți în fața unui judecător într-o instanță de judecată și să-i spuneți că toate încălcările legii sunt la fel. Judecătorul s-ar întreba, pe bună dreptate, de unde v-a venit o asemenea idee. Fiecare condamnare pentru o contravenție sau infracțiune este pedepsită în conformitate cu nivelul de gravitate al acesteia. Cum ar putea cineva să creadă că Dumnezeu va judeca un mincinos la fel cu un ucigaș sau pe cineva care comite păcatul neprihănirii de sine, la fel ca pe cineva care comite incest? Este nevoie doar de un singur păcat neiertat pentru a nu ajunge în rai, dar este fals să credem că Dumnezeu consideră toate păcatele egale.
Plata păcatului este moartea, dar judecata specifică fiecărui păcat în parte este diferită.
Domnul nostru este singurul care cunoaște inima și circumstanțele reale ale celui care păcătuiește. Servitorul care a greșit cu bună știință „va fi bătut cu multe lovituri”, iar cel care a greșit fără să știe, „va fi bătut cu puține lovituri”.
Chiar și în iad, vor exista diferite niveluri de pedeapsă. Unii spun: „Chiar dacă sunt niveluri diferite de pedeapsă în iad, nu contează; pentru că, iadul este iad”. Isus a vorbit despre asta, așa că trebuie să fie important. Chiar dacă tot iadul este iad, există și dreptate. Dacă o persoană comite păcate mai grave decât alta, nu ar trebui să fie pedepsită de un Dumnezeu sfânt conform înțelepciunii și corectitudinii Sale? Dacă vreunul dintre noi nu se pocăiește și refuză iertarea pe care Isus a oferit-o prin propriul Său sânge, vom culege ceea ce am semănat prin faptele noastre, după judecata Domnului întregii creații. Vă rugăm să luați în considerare următoarele versete care vorbesc despre judecata Lui Dumnezeu și nivelurile diferite de pedeapsă.
În concluzie, toate păcatele ne despart de Dumnezeu (Isaia 59:2) și vom fi veșnic separați de Domnul dacă nu ne vom pocăi. Cu toții avem nevoie de iertarea completă oferită de Isus Cristos și să ne fie iertate toate păcatele. Pentru cei care Îl resping pe Isus ca Domn și Mântuitor, nu numai că nu vor avea voie să intre în cer, dar își vor petrece veșnicia pedepsiți și regretând. Cei răi vor sta înaintea Lui Dumnezeu, care va fi așezat pe scaunul Lui de domnie mare și alb, și vor fi judecați pentru faptele lor. Dumnezeu va hotărî la ce nivel vor ajunge în iad și ce pedepse vor primi (Apocalipsa 20:11-14). Pentru cei care resping iertarea lui Isus Cristos, va fi exact așa cum spune Apocalipsa 20:13, fiecare va fi „judecat după faptele lui”.
- Iacov 2:10 Căci cine păzeşte toată Legea şi greşeşte într-o singură poruncă se face vinovat de toate.
Acest verset din Iacov nu spune că toate păcatele sunt egale, doar subliniază că trebuie să fim 100% curați înaintea Lui Dumnezeu și că, săvârșind și numai un singur păcat, suntem vinovați de încălcarea Legii. Versetul spune că cel care comite un păcat „se face vinovat de toate”, iar versetul următor arată mai clar că „toate” înseamnă toate poruncile Legii.
- Iacov 2:11 Căci Cel ce a zis: „Să nu preacurveşti” a zis şi: „Să nu ucizi.” Acum, dacă nu preacurveşti, dar ucizi, te faci călcător al Legii.
Spune oare acest verset că, cine comite o crimă, comite și adulter? Nu. Cred că mesajul este că, prin comiterea oricărui păcat, devenim „călcători ai legii”. Nu putem construi o întreagă doctrină prin scoaterea din context a versetului Iacov 2:10 și ignorând toate celelalte versete referitoare la gradele și profunzimile păcatului. Trebuie să luăm în considerare toate versetele Bibliei pe tema studiată pentru a obține o imagine completă. Iacov spune în versetul 10, „se face vinovat de toate”, și în versetul următor spune că chiar dacă cineva nu a comis adulter, dar a comis o crimă, acea persoană devine „un călcător al legii”. De fapt Iacov arată că cine săvârșește orice păcat devine „călcător al legii”.
Înainte de versetele 10 și 11, Iacov mustră favorizarea celor înstăriți și ne îndeamnă să fim corecți și să acordăm har tuturor, fără părtinire. În esență, el spune că toți suntem păcătoși și ar trebui să ne iubim aproapele ca pe sine, tratând pe fiecare cum ne dorim noi să fim tratați. Deci, a considera că Iacov spune că toate păcatele sunt egale, este în dezacord cu restul Bibliei. La fel de greșit este să spunem că judecata Lui Dumnezeu este aceeași pentru toate păcatele.
După cum s-a afirmat la începutul acestui mesaj, ca să ajungem în rai trebuie să fim considerați perfecți înaintea Lui Dumnezeu, drepți, fără vină, și acest lucru este posibil numai prin Isus Cristos. Este suficient un act de neascultare față de Dumnezeu pentru a fi nedrepți sau păcătoși. Să ne uităm la mai multe Scripturi pentru a vedea ce simte Dumnezeu despre păcat și dacă El spune că toate păcatele sunt egale.
Dumnezeu a dat Legea prin Moise și tot prin El a dat și pedepsele pentru încălcările acesteia și erau diferite, în funcție de păcatul comis. Și în zilele noastre pedepsele sunt diferite pentru încălcarea diferitelor legi care guvernează societatea în care trăim. Iată câteva exemple din ce a spus Domnul despre păcate și pedepse.
- Leviticul 6:1-7 Domnul a vorbit lui Moise şi a zis: „Când va păcătui cineva şi va săvârşi o nelegiuire faţă de Domnul, tăgăduind aproapelui său un lucru încredinţat lui sau dat în păstrarea lui sau luat cu sila, sau va înşela pe aproapele lui, tăgăduind că a găsit un lucru pierdut sau făcând un jurământ strâmb cu privire la un lucru oarecare pe care-l face omul şi păcătuieşte, când va păcătui astfel şi se va face vinovat, să dea înapoi lucrul luat cu sila sau luat prin înşelăciune, sau încredinţat lui, sau lucrul pierdut pe care l-a găsit, sau lucrul pentru care a făcut un jurământ strâmb – oricare ar fi – să-l dea înapoi întreg, să mai adauge a cincea parte din preţul lui şi să-l dea în mâna stăpânului lui, chiar în ziua când îşi va aduce jertfa lui pentru vină. Iar ca jertfă pentru vină, să aducă Domnului pentru păcatul lui un berbec fără cusur, luat din turmă, după preţuirea ta, şi să-l dea preotului. Şi preotul va face pentru el ispăşirea înaintea Domnului, şi i se va ierta, oricare ar fi greşeala de care se va fi făcut vinovat.”
- Leviticul 7:22-27 Domnul a vorbit lui Moise şi a zis: „Vorbeşte copiilor lui Israel şi spune: ‘Să nu mâncaţi grăsime de bou, de miel sau de capră. Grăsimea unui dobitoc mort sau sfâşiat de fiară va putea să fie întrebuinţată la orice altceva, numai să n-o mâncaţi. Căci cine va mânca din grăsimea dobitoacelor din care se aduc Domnului jertfe mistuite de foc va fi nimicit din poporul său. Să nu mâncaţi sânge, nici de pasăre, nici de vită, în toate locurile în care veţi locui. Cine va mânca vreun fel de sânge va fi nimicit din poporul său!’”
- Leviticul 20:10 Dacă un om preacurveşte cu o femeie măritată, dacă preacurveşte cu nevasta aproapelui său, omul acela şi femeia aceea preacurvari să fie pedepsiţi cu moartea.
Fiecare dintre aceste trei selecțiuni de versete aleatorii din cartea Leviticul sunt cuvintele rostite de Însuși Dumnezeu și arată că fiecare păcat atrage o anumită pedeapsă. Vechiul Testament arată că păcatele sunt diferite și la fel sunt și pedepsele pentru acestea. Pedepsele variază de la restaurarea pagubei produse împreună cu o anumită măsură în plus și o jertfă, până la pedeapsa cu moartea. Pentru tipuri diferite de păcate, pedepsele sunt în conformitate cu gravitatea fiecărui păcat în parte.
Să mergem la Noul Testament. De când a venit pe pământ, Isus ne-a chemat la un o relație mai profundă cu Dumnezeu. Versetele următoare arată că Dumnezeu este preocupat nu doar de actul fizic al păcatului, ci și de starea inimii. El vrea să avem o inimă curată pentru a preveni păcatul și pentru a ne oferi ajutorul de care avem nevoie atunci când greșim și cădem în păcat.
- Matei 5:21-22 „Aţi auzit că s-a zis celor din vechime: ‘Să nu ucizi; oricine va ucide va cădea sub pedeapsa judecăţii.’ Dar Eu vă spun că oricine se mânie pe fratele său va cădea sub pedeapsa judecăţii; şi oricine va zice fratelui său: ‘Prostule!’ va cădea sub pedeapsa soborului; iar oricine-i va zice: ‘Nebunule!’ va cădea sub pedeapsa focului gheenei.”
- Matei 5:27-28 „Aţi auzit că s-a zis celor din vechime: ‘Să nu preacurveşti.’ Dar Eu vă spun că oricine se uită la o femeie ca s-o poftească a şi preacurvit cu ea în inima lui.”
Putem vedea cât de importantă este starea inimii. Dacă cineva păcătuiește și doar cu gândul sau prin ceea ce poftește, este vinovat. Păcatul despre care vorbește Isus în Matei 5:28 este adulterul comis în inima celui care poftește. Domnul ne-a spus că și emoțiile și gândurile pot fi păcate, ca să oprim acest fel de gânduri. Acesta este păcatul adulterului din inimă. Dar dacă cineva merge mai departe și pune gândul și pofta în practică, atunci comite un păcat mai mare și anume păcatul fizic al adulterului.
Încercați să mergeți în fața unui judecător într-o instanță de judecată și să-i spuneți că toate încălcările legii sunt la fel. Judecătorul s-ar întreba, pe bună dreptate, de unde v-a venit o asemenea idee. Fiecare condamnare pentru o contravenție sau infracțiune este pedepsită în conformitate cu nivelul de gravitate al acesteia. Cum ar putea cineva să creadă că Dumnezeu va judeca un mincinos la fel cu un ucigaș sau pe cineva care comite păcatul neprihănirii de sine, la fel ca pe cineva care comite incest? Este nevoie doar de un singur păcat neiertat pentru a nu ajunge în rai, dar este fals să credem că Dumnezeu consideră toate păcatele egale.
Plata păcatului este moartea, dar judecata specifică fiecărui păcat în parte este diferită.
- Luca 12:45-48 „Dar, dacă robul acela zice în inima lui: Stăpânul meu zăboveşte să vină, dacă va începe să bată pe slugi şi pe slujnice, să mănânce, să bea şi să se îmbete, stăpânul robului aceluia va veni în ziua în care el nu se aşteaptă şi în ceasul în care nu ştie şi-l va tăia în bucăţi; şi soarta lui va fi soarta celor necredincioşi în lucrul încredinţat lor. Robul acela, care a ştiut voia stăpânului său şi nu s-a pregătit deloc şi n-a lucrat după voia lui, va fi bătut cu multe lovituri. Dar cine n-a ştiut-o şi a făcut lucruri vrednice de lovituri va fi bătut cu puţine lovituri. Cui i s-a dat mult, i se va cere mult şi cui i s-a încredinţat mult, i se va cere mai mult.”
Domnul nostru este singurul care cunoaște inima și circumstanțele reale ale celui care păcătuiește. Servitorul care a greșit cu bună știință „va fi bătut cu multe lovituri”, iar cel care a greșit fără să știe, „va fi bătut cu puține lovituri”.
Chiar și în iad, vor exista diferite niveluri de pedeapsă. Unii spun: „Chiar dacă sunt niveluri diferite de pedeapsă în iad, nu contează; pentru că, iadul este iad”. Isus a vorbit despre asta, așa că trebuie să fie important. Chiar dacă tot iadul este iad, există și dreptate. Dacă o persoană comite păcate mai grave decât alta, nu ar trebui să fie pedepsită de un Dumnezeu sfânt conform înțelepciunii și corectitudinii Sale? Dacă vreunul dintre noi nu se pocăiește și refuză iertarea pe care Isus a oferit-o prin propriul Său sânge, vom culege ceea ce am semănat prin faptele noastre, după judecata Domnului întregii creații. Vă rugăm să luați în considerare următoarele versete care vorbesc despre judecata Lui Dumnezeu și nivelurile diferite de pedeapsă.
- Matei 10:14-15 Dacă nu vă va primi cineva, nici nu va asculta cuvintele voastre, să ieşiţi din casa sau din cetatea aceea şi să scuturaţi praful de pe picioarele voastre. Adevărat vă spun că, în ziua judecăţii, va fi mai uşor pentru ţinutul Sodomei şi Gomorei, decât pentru cetatea aceea.” (De asemenea și în Luca 10:10-12).
- Matei 11:20-24 Atunci, Isus a început să mustre cetăţile în care fuseseră făcute cele mai multe din minunile Lui, pentru că nu se pocăiseră. „Vai de tine, Horazine!”, a zis El. „Vai de tine, Betsaido! Căci, dacă ar fi fost făcute în Tir şi Sidon minunile care au fost făcute în voi, de mult s-ar fi pocăit cu sac şi cenuşă. De aceea vă spun că, în ziua judecăţii, va fi mai uşor pentru Tir şi Sidon decât pentru voi. Şi tu, Capernaume, vei fi înălţat oare până la cer? Vei fi coborât până la Locuinţa morţilor; căci dacă ar fi fost făcute în Sodoma minunile care au fost făcute în tine, ea ar fi rămas în picioare până în ziua de astăzi. De aceea vă spun că, în ziua judecăţii, va fi mai uşor pentru ţinutul Sodomei decât pentru tine.” (De asemenea și în Luca 10:13-15).
- Matei 12:31-32 „De aceea vă spun: Orice păcat şi orice hulă vor fi iertate oamenilor, dar hula împotriva Duhului Sfânt nu le va fi iertată. Oricine va vorbi împotriva Fiului omului va fi iertat, dar oricine va vorbi împotriva Duhului Sfânt nu va fi iertat nici în veacul acesta, nici în cel viitor.” (De asemenea și în Marcu 3:29 și în Luca 12:10).
- Matei 23:13-14 „Vai de voi, cărturari şi farisei făţarnici! Pentru că voi închideţi oamenilor Împărăţia cerurilor: nici voi nu intraţi în ea, şi nici pe cei ce vor să intre nu-i lăsaţi să intre. Vai de voi, cărturari şi farisei făţarnici! Pentru că voi mâncaţi casele văduvelor, în timp ce, de ochii lumii, faceţi rugăciuni lungi, de aceea veţi lua o mai mare osândă.” (De asemenea și în Luca 20:45-47).
- Marcu 9:42 „Dar, dacă va face cineva să păcătuiască pe unul din aceşti micuţi care cred în Mine, ar fi mai bine pentru el să i se lege de gât o piatră mare de moară şi să fie aruncat în mare.” (De asemenea și în Matei 18:6, Luca 17:2).
- Matei 26:24 „Negreşit, Fiul omului Se duce după cum este scris despre El. Dar vai de omul acela prin care este vândut Fiul omului! Mai bine ar fi fost pentru el să nu se fi născut!” " (De asemenea și în Marcu 14:21, Luca 22:22).
- Ioan 19:10-11 Pilat I-a zis: „Mie nu-mi vorbeşti? Nu ştii că am putere să Te răstignesc şi am putere să-Ţi dau drumul!” „N-ai avea nicio putere asupra Mea”, i-a răspuns Isus, „dacă nu ţi-ar fi fost dată de sus. De aceea cine Mă dă în mâinile tale are un mai mare păcat.”
- Evrei 10:26-29 Căci, dacă păcătuim cu voia, după ce am primit cunoştinţa adevărului, nu mai rămâne nicio jertfă pentru păcate, ci doar o aşteptare înfricoşată a judecăţii şi văpaia unui foc care va mistui pe cei răzvrătiţi. Cine a călcat Legea lui Moise este omorât fără milă, pe mărturia a doi sau trei martori. Cu cât mai aspră pedeapsă credeţi că va lua cel ce va călca în picioare pe Fiul lui Dumnezeu, va pângări sângele legământului cu care a fost sfinţit şi va batjocori pe Duhul harului?
- Apocalipsa 20:12-13 Şi am văzut pe morţi, mari şi mici, stând în picioare înaintea scaunului de domnie. Nişte cărţi au fost deschise. Şi a fost deschisă o altă carte, care este cartea vieţii. Şi morţii au fost judecaţi după faptele lor, după cele ce erau scrise în cărţile acelea. Marea a dat înapoi pe morţii care erau în ea; Moartea şi Locuinţa morţilor au dat înapoi pe morţii care erau în ele. Fiecare a fost judecat după faptele lui.
- 1 Ioan 5:14-17 Îndrăzneala pe care o avem la El este că, dacă cerem ceva după voia Lui, ne ascultă. Şi, dacă ştim că ne ascultă, orice I-am cere, ştim că suntem stăpâni pe lucrurile pe care I le-am cerut. Dacă vede cineva pe fratele său săvârşind un păcat care nu duce la moarte, să se roage şi Dumnezeu îi va da viaţa, pentru cei ce n-au săvârşit un păcat care duce la moarte. Este un păcat care duce la moarte; nu-i zic să se roage pentru păcatul acela. Orice nelegiuire este păcat, dar este un păcat care nu duce la moarte.
În concluzie, toate păcatele ne despart de Dumnezeu (Isaia 59:2) și vom fi veșnic separați de Domnul dacă nu ne vom pocăi. Cu toții avem nevoie de iertarea completă oferită de Isus Cristos și să ne fie iertate toate păcatele. Pentru cei care Îl resping pe Isus ca Domn și Mântuitor, nu numai că nu vor avea voie să intre în cer, dar își vor petrece veșnicia pedepsiți și regretând. Cei răi vor sta înaintea Lui Dumnezeu, care va fi așezat pe scaunul Lui de domnie mare și alb, și vor fi judecați pentru faptele lor. Dumnezeu va hotărî la ce nivel vor ajunge în iad și ce pedepse vor primi (Apocalipsa 20:11-14). Pentru cei care resping iertarea lui Isus Cristos, va fi exact așa cum spune Apocalipsa 20:13, fiecare va fi „judecat după faptele lui”.
ALTE ARTICOLE DESPRE „SUBIECTE DIFICILE”:
A FOST ULTIMA CINĂ UN SEDER DE PAȘTE?
O analiză atentă a tuturor versetelor pe acest subiect și a obiceiurilor și tradițiilor evreiești ne arată care este adevărul.
O DATĂ MÂNTUIT, VEȘNIC MÂNTUIT?
O abordare pe baze biblice a acestei doctrine controversate.
„O DATĂ MÂNTUIT VEȘNIC MÂNTUIT”, DEMASCAREA UNEI IMPOSIBILITĂȚI
Cum explicăm multe versete biblice, dacă este adevărată doctrina că „o dată mântuit ești veșnic mântuit”?
TREI ZILE ȘI TREI NOPȚI
Adevărul Cuvântului Lui Dumnezeu, arată că Isus a fost răstignit într-o zi de Miercuri, nu de Vineri, și că Isus a stat în inima Pământului trei zile și trei nopți, așa cum a spus mai dinainte.
O DATĂ MÂNTUIT, VEȘNIC MÂNTUIT?
O abordare pe baze biblice a acestei doctrine controversate.
„O DATĂ MÂNTUIT VEȘNIC MÂNTUIT”, DEMASCAREA UNEI IMPOSIBILITĂȚI
Cum explicăm multe versete biblice, dacă este adevărată doctrina că „o dată mântuit ești veșnic mântuit”?
MENIU PRINCIPAL
Copyright © 2022 E. Cockrell. Poate fi folosit pentru studiu personal sau instruire dar nu poate fi copiat și/sau distribuit integral sau parțial fără permisiune și nici pentru profit financiar.