Răpirea este termenul cel mai frecvent folosit pentru „strângerea noastră laolaltă” sus la Domnul. Este cuvântul răpire în Biblie? Da. În traducerea Cornilescu, acest cuvânt este folosit inclusiv referitor la răpirea sfinților la cer. Cuvântul răpire derivă din latinescul „rapio”, care a fost folosit prima dată pentru traducerea cuvântului grecesc „harpázō” în versiunea latină, „Biblia Vulgata” și înseamnă „luat cu forța” sau „luat pe sus în mod deschis”.
Să vedem acum ce este „Biblia Vulgata” și cum a ajuns „harpázō” să fie cuvântul „răpire” din zilele noastre.
„Biblia Vulgata” (traducerea în limba latină a Bibliei), este cea mai veche versiune tradusă din original. Este în uz de peste o mie șase sute de ani, cu aproximativ o mie două sute de ani mai veche decât prima traducere integrală a Bibliei în limba română, numită „Biblia de la București”. „Biblia Vulgata” a fost tradusă în limba latină din manuscrisele timpurii, de către teologul creștin Sophronius Eusebius Hieronymus, numit de bisericile catolică și ortodoxă, Sf. Ieronim. Acest mare teolog a tradus diferitele forme și timpuri ale verbului din limba greacă originală, „harpázō”, prin formele și timpurile corespunzătoare ale cuvântului latinesc „rapio”. Indiferent de limbă, „rapio” înseamnă „luat cu forța pe sus în mod deschis și brusc, confiscat sau smuls”.
Diferitele forme ale cuvântului „rapio” din limba latină, stau la originea cuvintelor răpire, răpit, a răpi ș. a. Este foarte important să păstrăm acuratețea sensului original al cuvântului „harpázō”. Să vedem cum este definit în concordanța biblică „Strong’s Greek Concordance”:
Termenul „harpázō” înseamnă: „luat cu sila, confiscat cu forța; smuls, luat pe sus brusc și decisiv (cum se înșfacă o recompensă sau o pradă); luat pe sus cu o manifestare deschisă de forță (nu pe ascuns sau în secret)”.
Deci, „harpázō” înseamnă luat pe sus cu o manifestare de forță în mod deschis, brusc și decisiv, nu în secret, ceea ce reiterează faptul că răpirea bisericii este „vizibilă” și nu „secretă, invizibilă”.
Cuvântul „harpázō” este folosit de cel puțin treisprezece ori în Noul Testament. Îl găsim tradus prin „răpit”/„răpiți” la cer în 2 Corinteni 12:2-4 (cu referire la Pavel), în Apocalipsa 12:5, (referitor la Isus) și în 1 Tesaloniceni 4:16-17 (unde este vorba despre răpirea sfinților la cer). Iată cinci dintre acestea.
În concepția noastră, a Răpirii mid-tribulaționiste și pre-mânia Lui Dumnezeu, cuvântul „harpázō" are o semnificație și mai profundă.
Domnul spune că vom trece prin cele mai intense necazuri din istoria omenirii (Matei 24:21-22) și El va scurta acea perioadă, datorită celor aleși. Credem că evenimentele care vor conduce la Răpire, încep cu ruperea primei peceți și continuă pe perioada tuturor celor șapte peceți, dintre care ultimele două fiind de fapt Răpirea. În special a cincea pecete implică cele mai mari persecuții care se vor solda cu moartea și martiriul creștinilor (Apocalipsa 6:9-11). Noi credem că timpul cât va dura pecetea a cincea va fi scurt și Răpirea va veni repede. Credem sincer că aceasta va avea loc când Cei doi martori ai Lui Dumnezeu vor fi uciși și Anticristul va începe să-și impună agenda lui cu viteză maximă. Din fericire, Cei doi martori vor fi morți doar 3 zile și 1/2, și apoi, așa cum am menționat deja, vor urma pecețile a șasea și a șaptea, care se vor succeda rapid (Apocalipsa 6:12-17,8:1).
Când vine Răpirea, va fi un eveniment mult așteptat, după cum vedem în versetele următoare:
După câteva versete, citim,
Cu referire la același subiect, Isus spune de asemenea, în Luca:
De ce să includem aceste gânduri aici?
Răpirea este mult mai mult decât „capturarea și ridicarea” bisericii la cer. Va fi eliberarea bruscă și în mod deschis a copiilor Lui Dumnezeu de cei răi. Când cel rău reușește să-i ucidă pe Cei doi martori, prigonirea creștinilor și a evreilor va atinge apogeul. Creștinii vor fi fost deja persecutați, dar acum se va dezlănțui o ură maximă contra adevăraților creștini, în special când vor refuza să se supună celor răi. La acel moment, prorocul mincinos al celui rău, va comanda execuția unei icoane (sau a unei statui) în omagiul lui Anticrist și apoi „îi va da suflare așa încât să vorbească”. Li se va porunci tuturor oamenilor să se închine icoanei fiarei sau vor fi omorâți. Cel rău, va crede că are toată libertatea să se declare pe sine ca fiind Dumnezeu, în Templul din Ierusalim. Și pentru că nu va mai avea nevoie de cei care vor fi unica ordine mondială, care l-au pus la putere, va „invoca propriul său sistem”, impunând ca toți să primească semnul lui, fără de care nimeni nu va putea vinde și nici cumpăra. Vor fi 144.000 de evrei neîntinați, care vor fi păzit „cartea Legii” sau Tora și care vor vedea Lumina, dar va fi prea târziu pentru a fi răpiți. Această rămășiță a poporului Lui Dumnezeu va fi pecetluită pentru a fi protejată de cel rău și de evenimentele celor șapte trâmbițe și șapte potire ale mâniei Lui Dumnezeu care vor urma după Răpire. Pentru o mai bună înțelegere a acestor gânduri, puteți citi următoarele articole „Orice ochi Îl va vedea", „Orice genunchi se va pleca", „Graficul Răpirii mid-tribulaționiste", „Răpirea mid-tribulaționistă – versete biblice".
În încheiere, iată cele 14 locuri în care este folosit în original cuvântul grecesc „harpázō”, în Biblie:
Să vedem acum ce este „Biblia Vulgata” și cum a ajuns „harpázō” să fie cuvântul „răpire” din zilele noastre.
„Biblia Vulgata” (traducerea în limba latină a Bibliei), este cea mai veche versiune tradusă din original. Este în uz de peste o mie șase sute de ani, cu aproximativ o mie două sute de ani mai veche decât prima traducere integrală a Bibliei în limba română, numită „Biblia de la București”. „Biblia Vulgata” a fost tradusă în limba latină din manuscrisele timpurii, de către teologul creștin Sophronius Eusebius Hieronymus, numit de bisericile catolică și ortodoxă, Sf. Ieronim. Acest mare teolog a tradus diferitele forme și timpuri ale verbului din limba greacă originală, „harpázō”, prin formele și timpurile corespunzătoare ale cuvântului latinesc „rapio”. Indiferent de limbă, „rapio” înseamnă „luat cu forța pe sus în mod deschis și brusc, confiscat sau smuls”.
Diferitele forme ale cuvântului „rapio” din limba latină, stau la originea cuvintelor răpire, răpit, a răpi ș. a. Este foarte important să păstrăm acuratețea sensului original al cuvântului „harpázō”. Să vedem cum este definit în concordanța biblică „Strong’s Greek Concordance”:
Termenul „harpázō” înseamnă: „luat cu sila, confiscat cu forța; smuls, luat pe sus brusc și decisiv (cum se înșfacă o recompensă sau o pradă); luat pe sus cu o manifestare deschisă de forță (nu pe ascuns sau în secret)”.
Deci, „harpázō” înseamnă luat pe sus cu o manifestare de forță în mod deschis, brusc și decisiv, nu în secret, ceea ce reiterează faptul că răpirea bisericii este „vizibilă” și nu „secretă, invizibilă”.
Cuvântul „harpázō” este folosit de cel puțin treisprezece ori în Noul Testament. Îl găsim tradus prin „răpit”/„răpiți” la cer în 2 Corinteni 12:2-4 (cu referire la Pavel), în Apocalipsa 12:5, (referitor la Isus) și în 1 Tesaloniceni 4:16-17 (unde este vorba despre răpirea sfinților la cer). Iată cinci dintre acestea.
- Faptele Apostolilor 8:39-40 „Când au ieşit din apă, Duhul Domnului a răpit pe Filip, şi famenul nu l-a mai văzut. În timp ce famenul îşi vedea de drum, plin de bucurie, Filip se afla la Azot, de unde s-a dus până la Cezareea. Şi propovăduia Evanghelia în toate cetăţile prin care trecea.”
- 2 Corinteni 12:2 „Cunosc un om în Cristos care, acum paisprezece ani, a fost răpit până în al treilea cer (dacă a fost în trup, nu ştiu, dacă a fost fără trup, nu ştiu – Dumnezeu ştie).
- 2 Corinteni 12:3-4 „Şi ştiu că omul acesta (dacă a fost în trup sau fără trup, nu ştiu – Dumnezeu ştie) a fost răpit în rai şi a auzit cuvinte care nu se pot spune şi pe care nu-i este îngăduit unui om să le rostească.”
- 1 Tesaloniceni 4:16-17 „Căci Însuşi Domnul, cu un strigăt, cu glasul unui arhanghel şi cu trâmbiţa lui Dumnezeu, Se va coborî din cer şi întâi vor învia cei morţi în Hristos. Căci Însuşi Domnul, cu un strigăt, cu glasul unui arhanghel şi cu trâmbiţa lui Dumnezeu, Se va coborî din cer şi întâi vor învia cei morţi în Cristos. Apoi, noi cei vii, care vom fi rămas, vom fi răpiţi toţi împreună cu ei în nori, ca să întâmpinăm pe Domnul în văzduh; şi astfel vom fi totdeauna cu Domnul.”
- Apocalipsa 12:5 „Ea a născut un fiu, un copil de parte bărbătească. El are să cârmuiască toate neamurile cu un toiag de fier. Copilul a fost răpit la Dumnezeu şi la scaunul Lui de domnie.” (Cu referire și în Luca 24:5-51 și Faptele apostolilor 1:9)
În concepția noastră, a Răpirii mid-tribulaționiste și pre-mânia Lui Dumnezeu, cuvântul „harpázō" are o semnificație și mai profundă.
Domnul spune că vom trece prin cele mai intense necazuri din istoria omenirii (Matei 24:21-22) și El va scurta acea perioadă, datorită celor aleși. Credem că evenimentele care vor conduce la Răpire, încep cu ruperea primei peceți și continuă pe perioada tuturor celor șapte peceți, dintre care ultimele două fiind de fapt Răpirea. În special a cincea pecete implică cele mai mari persecuții care se vor solda cu moartea și martiriul creștinilor (Apocalipsa 6:9-11). Noi credem că timpul cât va dura pecetea a cincea va fi scurt și Răpirea va veni repede. Credem sincer că aceasta va avea loc când Cei doi martori ai Lui Dumnezeu vor fi uciși și Anticristul va începe să-și impună agenda lui cu viteză maximă. Din fericire, Cei doi martori vor fi morți doar 3 zile și 1/2, și apoi, așa cum am menționat deja, vor urma pecețile a șasea și a șaptea, care se vor succeda rapid (Apocalipsa 6:12-17,8:1).
Când vine Răpirea, va fi un eveniment mult așteptat, după cum vedem în versetele următoare:
- Matei 24:21-22 „Pentru că atunci va fi un necaz aşa de mare, cum n-a fost niciodată de la începutul lumii până acum şi nici nu va mai fi. Şi dacă zilele acelea n-ar fi fost scurtate, nimeni n-ar scăpa; dar, din pricina celor aleşi, zilele acelea vor fi scurtate."
După câteva versete, citim,
- Matei 24:29-31 „Îndată după acele zile de necaz „soarele se va întuneca, luna nu-şi va mai da lumina ei, stelele vor cădea din cer, şi puterile cerurilor vor fi clătinate.”(Comparabil cu a șasea pecete din Apocalipsa 6:12-17) Atunci se va arăta în cer semnul Fiului omului, toate seminţiile pământului se vor boci şi vor vedea pe Fiul omului venind pe norii cerului cu putere şi cu o mare slavă. El va trimite pe îngerii Săi cu trâmbiţa răsunătoare, şi vor aduna pe aleşii Lui din cele patru vânturi, de la o margine a cerurilor până la cealaltă."
Cu referire la același subiect, Isus spune de asemenea, în Luca:
- Luca 21:27-28 „„Atunci vor vedea pe Fiul omului venind pe un nor cu putere şi slavă mare. Când vor începe să se întâmple aceste lucruri, să vă uitaţi în sus şi să vă ridicaţi capetele, pentru că izbăvirea voastră se apropie.””
De ce să includem aceste gânduri aici?
Răpirea este mult mai mult decât „capturarea și ridicarea” bisericii la cer. Va fi eliberarea bruscă și în mod deschis a copiilor Lui Dumnezeu de cei răi. Când cel rău reușește să-i ucidă pe Cei doi martori, prigonirea creștinilor și a evreilor va atinge apogeul. Creștinii vor fi fost deja persecutați, dar acum se va dezlănțui o ură maximă contra adevăraților creștini, în special când vor refuza să se supună celor răi. La acel moment, prorocul mincinos al celui rău, va comanda execuția unei icoane (sau a unei statui) în omagiul lui Anticrist și apoi „îi va da suflare așa încât să vorbească”. Li se va porunci tuturor oamenilor să se închine icoanei fiarei sau vor fi omorâți. Cel rău, va crede că are toată libertatea să se declare pe sine ca fiind Dumnezeu, în Templul din Ierusalim. Și pentru că nu va mai avea nevoie de cei care vor fi unica ordine mondială, care l-au pus la putere, va „invoca propriul său sistem”, impunând ca toți să primească semnul lui, fără de care nimeni nu va putea vinde și nici cumpăra. Vor fi 144.000 de evrei neîntinați, care vor fi păzit „cartea Legii” sau Tora și care vor vedea Lumina, dar va fi prea târziu pentru a fi răpiți. Această rămășiță a poporului Lui Dumnezeu va fi pecetluită pentru a fi protejată de cel rău și de evenimentele celor șapte trâmbițe și șapte potire ale mâniei Lui Dumnezeu care vor urma după Răpire. Pentru o mai bună înțelegere a acestor gânduri, puteți citi următoarele articole „Orice ochi Îl va vedea", „Orice genunchi se va pleca", „Graficul Răpirii mid-tribulaționiste", „Răpirea mid-tribulaționistă – versete biblice".
În încheiere, iată cele 14 locuri în care este folosit în original cuvântul grecesc „harpázō”, în Biblie:
- Matei 11:12 „Din zilele lui Ioan Botezătorul până acum, Împărăţia cerurilor se ia cu năvală, şi cei ce dau năvală pun mâna pe ea.”
- Matei 12:29 „Sau cum poate cineva să intre în casa celui tare şi să-i jefuiască gospodăria, dacă n-a legat mai întâi pe cel tare? Numai atunci îi va jefui casa.”
- Matei13:19 „Când un om aude Cuvântul privitor la Împărăţie şi nu-l înţelege, vine cel rău şi răpeşte ce a fost semănat în inima lui. Aceasta este sămânţa căzută lângă drum.”
- Ioan 6:15 Isus, fiindcă ştia că au de gând să vină să-L ia cu sila ca să-L facă împărat, S-a dus iarăşi la munte, numai El singur.
- Ioan 10:12 „Dar cel plătit, care nu este păstor şi ale cărui oi nu sunt ale lui, când vede lupul venind, lasă oile şi fuge, şi lupul le răpeşte şi le împrăştie.”
- Ioan 10:28-29 „Eu le dau viaţa veşnică, în veac nu vor pieri şi nimeni nu le va smulge din mâna Mea. Tatăl Meu, care Mi le-a dat, este mai mare decât toţi şi nimeni nu le poate smulge din mâna Tatălui Meu.”
- Faptele Apostolilor 8:39 Când au ieşit din apă, Duhul Domnului a răpit pe Filip, şi famenul nu l-a mai văzut. În timp ce famenul îşi vedea de drum, plin de bucurie.
- Faptele Apostolilor 23:10 Fiindcă gâlceava creştea, căpitanul se temea ca Pavel să nu fie rupt în bucăţi de ei. De aceea a poruncit ostaşilor să se coboare, să-l smulgă din mijlocul lor şi să-l ducă în cetăţuie.
- 2 Corinteni 12:2-4 Cunosc un om în Hristos care, acum paisprezece ani, a fost răpit până în al treilea cer (dacă a fost în trup, nu ştiu, dacă a fost fără trup, nu ştiu – Dumnezeu ştie). Şi ştiu că omul acesta (dacă a fost în trup sau fără trup, nu ştiu – Dumnezeu ştie) a fost răpit în rai şi a auzit cuvinte care nu se pot spune şi pe care nu-i este îngăduit unui om să le rostească.
- 1 Tesaloniceni 4:17 Apoi, noi cei vii, care vom fi rămas, vom fi răpiţi toţi împreună cu ei în nori, ca să întâmpinăm pe Domnul în văzduh; şi astfel vom fi totdeauna cu Domnul.
- Iuda 1:23 căutaţi să mântuiţi pe unii, smulgându-i din foc; de alţii iarăşi fie-vă milă cu frică, urând până şi cămaşa mânjită de carne.
- Apocalipsa 12:5 Ea a născut un fiu, un copil de parte bărbătească. El are să cârmuiască toate neamurile cu un toiag de fier. Copilul a fost răpit la Dumnezeu şi la scaunul Lui de domnie.
ALTE „ARTICOLE DE BAZĂ DESPRE RĂPIRE”:
CE ESTE „RĂPIREA”?
De unde știm că va fi o răpire a bisericii. Ce spune Biblia pe acest subiect.
OPINII DESPRE RĂPIREA BISERICII
Enumerarea diferitelor opinii despre vremurile din urmă, inclusiv vremea ultimului mileniu, numit domnia de 1000 de ani.
MISTERUL CELOR 70 DE SĂPTĂMÂNI
Prorocia despre „ultima săptămână de ani” din Daniel, cunoscută sub numele de „Necazul cel mare”. Articolul cuprinde și o prezentare schematică a evenimentelor din această perioadă, pentru mai multă claritate.
NECAZUL ȘI MÂNIA LUI DUMNEZEU
Răpirea Mid-tribulaționistă are loc înaintea Mâniei Lui Dumnezeu, care se va revărsa pe pământ doar pe parcursul celei de-a doua jumătăți din cei 7 ani de Necaz, dinaintea sfârșitului.
NECAZUL ȘI MÂNIA LUI DUMNEZEU DEFINIȚII BIBLICE
Un studiu al cuvintelor folosite în limbile originale în care au fost scrise cărțile Bibliei care fac referire la aceste subiecte.
CARE ESTE MENTALITATEA BIBLICĂ PENTRU VREMURILE DIN URMĂ
Epistolele către Tesaloniceni, ne revelează modul corect în care trebuie să gândim în aceste vremuri pe care le trăim.
ARTICOLE DESPRE RĂPIRE
ARTICOLE EDIFICATOARE
Copyright © 2014 E. Coccrrell, traducere Carmen Pușcaș. Poate fi folosit pentru studiu personal sau instruire dar nu poate fi copiat și/sau distribuit integral sau parțial fără permisiune și nici pentru profit financiar